Veelgestelde vragen

1 De juiste maat

1.1 Hoe weet ik of de maat juist is?
Voor het kiezen van de juiste maat kunt u het beste een vergelijk maken met uw normale kledingmaat. Zie onderstaande tabel.

matentabel-nl.jpg

Daar waar pakken kleiner of groter uitvallen dan vergelijkbaar met gangbare maten, maken wij dit kenbaar bij het product. Mocht u vragen hebben met betrekking tot de maat dan kunt u ook even contact met ons opnemen. Zo bent u er zeker van dat u de juiste maat bestelt.

Mocht het voorkomen dat het kostuum niet in de juiste maat is, dan is het ten allen tijden mogelijk om deze te ruilen (mits ongebruikt en nog een 'warranty-tag' bevat). Neem hiervoor eerst contact op met de klantenservice.

E-mail: info@toppersinkostuum.nl
Tel: +31 (0)77 820 02 08


2 Bedrijfsinformatie


2.1 Bedrijfsgegevens
Toppersinkostuum.nl is een handelsonderneming van van BEMA-shopping BV. Toppersinkostuum.nl is gespecialiseerd in de verkoop van een groot assortiment aan feest- en carnavalskeding en bijbehorende attributen. Toppersinkostuum.nl voert een brede collectie en zoekt voortdurend naar de nieuwste producten in de markt. Door het grote aantal klanten in Nederland en Europa zijn wij in staat om onze producten tegen zeer concurerende tarieven in te kopen. Dat voordeel geven wij zoveel mogelijk door aan onze klanten.

Toppersinkostuum.nl streeft een hoge kwaliteit van haar dienstverlening na. Wij leveren zoveel mogelijk uit voorraad. Wij streven naar een levering binnen 1-3 werkdagen. Daar waar het (zeer) exclusieve producten of grote aantallen betreft kan het voorkomen dat deze niet op voorraad zijn. In dat geval kan de levering iets langer, doch nooit langer dan 3 weken duren. De klant krijgt in dat geval altijd per e-mail bericht van ons, en kan alsdan beslissen of de order wordt voortgezet of kostenloos wordt geannuleerd. Retourzendingen of klachten worden door middel van ons on-line ticketsysteem, dat u aantreft nadat u met uw wachtwoord heeft ingelogd, met zorg door ons afgehandeld.

Mensen die feest- of carnavalskleding zoeken bereiden zich voor op een feest. Het winkelen op deze site is al een feest op zichzelf. U zult verrast zijn door het grote aanbod en de diversiteit van de vermommingen die u kunt ondergaan met de carnavalskleding van Toppersinkostuum.nl

Andere Bemashopping websites:
www.e-carnavalskleding.nl
www.vrijgezellenfeest-kleding.nl
www.e-karnevalskleidung.de
www.fancypartycostumes.com
www.vrijgezellenfeest-kleding.nl
www.e-halloweenkleding.nl

Distributieadres:
Bemashopping BV.
Winkelveldstraat 20
5916 NX Venlo

Let op: Dit is geen bezoekadres. Afhalen van orders is alleen op afspraak mogelijk.

Correspondentie- en retourenadres:
Bemashopping BV.
Postbus 8074
5901 AB Venlo

Wij wensen u veel plezier bij het shoppen op onze site.

Het feest is begonnen.

Uw Toppersinkostuum.nl team

Copyright: Zonder schriftelijke toestemming van Toppersinkostuum.nl van rechtswege vertegenwoordigd door BEMAshopping BV is het verboden om teksten, foto's en/of plaatjes van deze site te kopiëren.

2.2 Openingstijden telefonische klantenservice
Indien u vragen heeft kunt u contact opnemen met onze telefonische klantenservice +31 (0)77 8200208. De openingstijden van onze klantenservice zijn:


Maandag t/m donderdag   09:30-12:30  &  13:30-16:30
Vrijdag 09:30-12:30
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten


Tijdens de feestdagen zijn wij van maandag 24 december tot donderdag 27 december en maandag 31 december tot 2 januari telefonisch niet bereikbaar.
--
Mocht u een vraag hebben en wij zijn telefonisch niet bereikbaar. Dan adviseren wij u een e-mail te sturen met daarin uw vraag, het artikelnummer en uw telefoonnummer. Wij zullen dan zo spoedig als mogelijk contact met u opnemen.


3 Problemen met bestellen


3.1 Het systeem zegt dat in mijn land niet wordt bezorgd.
Toppersinkostuum.nl levert wereldwijd. Incidenteel kan het voorkomen dat bij het doorlopen van het bestel- en betalingsprogramma een foutmelding verschijnt met de strekking dat naar het gekozen land, niet of nog niet wordt verzonden. Dit heeft te maken met voorschriften uit dat/die landen of met speciale internet beveiligingsprotocollen.

Indien u bij een verzending binnen Nederland of België de melding: "naar het gekozen land wordt (nog) niet verzonden", of woorden van die strekking verschijnen dan is dit meestal op te lossen door "Cookies" in uw computer te verwijderen. Ga als volgt te werk:


Morzilla Firefox Browser: Ga naar "Extra" boven in uw browser. Ga naar "Opties" vervolgens naar "Privacy" en vervolgens naar Cookies verwijderen ergens in blauwe letter midden in het schermpje.

Microsoft Explorer: Ga naar "Extra" boven in uw browser. Ga naar "Internet Opties", Ga naar blad "Algemeen". In dit blad kunt u Cookies verwijderen aanvinken.

3.2 Hoe verwijder ik een product uit het winkelmandje?
Producten die in het winkelmandje zijn geplaatst kunnen hier uit worden verwijderd door op het "vuilnisbakje" naast "aantal" te clicken.
Nadat u hierop heeft gedrukt zal het of indien sprake is van meerdere produkten uit dezelfde productgroep, al die producten uit het winkelmandje worden verwijderd.


4 Betalen


4.1 Kan ik de producten ook afhalen?

Helaas kunt u de producten niet bij ons afhalen. Wij zijn een internetbedrijf en beschikken niet over een winkel. Producten die u via onze website bestelt, worden door TNT Post op het door u gewenste adres bezorgd. Betaling vindt uitsluitend plaats via internet betalingsmogelijkheden of bankoverschrijving.

4.2 Mijn betaalstatus blijft ongewijzigd.
Nadat u bij ons een bestelling plaatst en deze vervolgens heeft betaald kan het enige tijd duren totdat de status van uw bestelling in uw account is veranderd in ‘Betaald'. In verband met de beveiliging van ons systeem wordt de status handmatig door onze administratie aangepast.

Is de status na 3 dagen nog niet aangepast dan dient u in te loggen op de webwinkel en een ticket aan te maken. Een ticket is een soort van servicevraag. U krijgt z.s.m. een respons.

4.3 Op welke manier kan ik betalen?
Bij Toppersinkostuum.nl© kunt u betalen via onze betaalprovider Buckaroo. Deze betaalprovider ondersteunt verschillende betaalmethodes zoals  iDEAL, PayPal en bankoverschrijving. Meer informatie over deze betaalmethoden vindt u door hier te klikken.
Meer informatie over de betaalprovider Buckaroo klik hier.

                                                 

Betaalmethoden
U kiest zelf een van de volgende eenvoudige betaalmethoden tijdens de bestelprocedure van onze winkel. E-Carnavalskleding werkt samen met betaalproviders Buckaroo en IClear. Beide zijn veilige betaalsystemen, speciaal ontwikkeld voor webwinkels. Voor verdere informatie over Buckaroo klik hier. Voor verdere informatie over IClear klik hier. Buckaroo en IClear stellen u in staat om op verschillende manieren te betalen:



1. IDEAL

RuToo Ideal
Met IDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde betaalomgeving op internet, met de specifieke beveiligingsmethoden van uw eigen bank. Als internetbankier kunt u direct gebruik maken van IDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. IDEAL werkt alleen voor klanten met een Nederlandse bankrekening.

2. PayPal

rutoo-paypal.jpg
Met PayPal kan iedereen met een e-mailadres veilig online betalingen verzenden en ontvangen via zijn of haar creditcard of bankrekening. PayPal-leden kunnen met PayPal snel en eenvoudig aankopen doen op de Toppersinkostuum.nl-website. Voor het gebruik van Paypal zijn wij genoodzaakt 1% van het orderbedrag in rekening te brengen.

 

3. Creditcard

Wij accepteren zowel Visa als Mastercard.

 

4. Sofortüberweisung en Giropay

Deze betaaldienst is speciaal voor onze Duitse klanten.


5. Bankoverschrijving
Heeft u geen creditcard of bankrekening die geschikt is voor IDEAL of PayPal, dan kunt u ook via een bankoverschrijving betalen. Maak het totaalbedrag van uw factuur over op de bankrekening van Toppersinkostuum.nl, onder vermelding van het ordernummer. Zodra uw betaling ontvangen is, nemen wij uw order in behandeling en wordt gezorgd voor snelle verzending. Wij leveren aan particuliere klanten niet op rekening.

Bankgegevens:
RABO-Bank Venlo
Bankrekeninghouder: Bemashopping B.V.
Plaats: Venlo
Bankrekeningnummer: 157874990
IBAN: NL45RABO0157874990
Swift/BIC: RABONL2U

6. Bankoverschrijving Duitsland/Banküberweisung Deutschland
RABO-Bank Venlo
Bankrekeninghouder: Bema Shopping B.V.
Plaats: Venlo
Bankrekeningnummer: 15.78.74.990
IBAN: NL45RABO0157874990
Swift/BIC: RABONL2U

7. Achteraf betalen via Afterpay



Met digitale acceptgiro uw online bestelling betalen via AfterPay

AfterPay voert voor Toppersinkostuum.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale acceptgiro van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij Toppersinkostuum.nl betalen met een digitale acceptgiro tot een bedrag van € 100,00

Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.

U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website.


8. Mobiel betalen met èM!


Wat is èM!

èM! is de nieuwe manier van betalen op je mobiel, je tablet en via je pc. Je kunt meteen gebruik maken van èM! zonder vooraf aan te melden of op te laden. Ook heb je bij èM! geen pasje of reader nodig. De betaalde bedragen worden opgespaard en één keer per week van je bankrekening afgeboekt.

èM! staat voor (mobiel) betaalgemak! Eenvoudig, veilig en vertrouwd betalen!


Hoe werkt èM!

èM! is een eenvoudige en veilige manier van betalen. Een betaling met èM! gaat als volgt:

  • Nadat je de producten hebt gekozen, kom je in het betaalscherm van èM!
  • hier vul je je bankrekeningnummer in en, wanneer je dit hebt ingesteld, je Persoonlijke èM!-code, en drukt op de betaalknop,
  • èM! voert vervolgens de benodigde controles uit,
  • je ontvangt in de shop van de verkoper de betaalbevestiging.

Je hebt dus geen extra pasje of reader nodig om met èM! te betalen. èM! controleert jouw betaling aan de hand van de gegevens die je bij de verkoper hebt ingevuld. Daarnaast voert èM! nog een aantal extra beveiligingschecks uit op de achtergrond.

Jouw eerste betaling met èM! wordt meteen van je bankrekening geboekt, daarna spaart èM! je betalingen op en verrekent deze één keer per week.
 

Is betalen met èM! veilig?

èM! vindt een veilig en betrouwbaar betaalsysteem belangrijk. Bij het ontwerpen en inrichten van het betaalsysteem en de backoffice zijn dan ook de hoogste beveiligingseisen als uitgangspunt genomen.

Veilig betalen met èM!

  • Tijdens een betaling voert èM! een aantal extra controles uit, zodat iemand niet zomaar gegevens van iemand anders kan invullen.
  • Een emailadres en telefoonnummer zijn uniek in het systeem en mogen maar bij één account gebruikt worden. Een bankrekening kan vanaf een 3ster account aan meerdere accounts gekoppeld worden.
  • Een 1ster account kan maar aan één toestel gekoppeld worden. Je kunt dit account dus niet gebruiken op andere toestellen.
  • Vanaf een 2ster account stel je zelf een pincode, persoonlijke èM!-code, in om jouw betalingen goed te keuren. Je kunt èM! dan ook vanaf meerdere toestellen gebruiken.
  • Je vult jouw bankrekening en persoonlijke èM!-code in in de omgeving van èM!, niet bij e-Carnavalskleding.nl.
  • Alle berichtverkeer is beveiligd.
  • Alle ontvangen gegevens worden volgens de strengste beveiligingseisen opgeslagen. De gegevens worden enkel gebruikt voor het goedkeuren van de betaling en niet voor commerciële doeleinden.

Wat kun je zelf doen om nog veiliger met èM! te betalen?
In het betaalscherm kun je er voor kiezen om je bankrekening iedere keer zelf in te vullen of te laten onthouden. Als je deze iedere keer zelf invult, is dit als een extra beveiliging. Daarnaast stel je vanaf een 2ster account een persoonlijke èM!-code in om je betalingen mee te bevestigen. Je kunt deze code zelf kiezen. Uiteraard dien je zorgvuldig om te gaan met het wachtwoord van Mijn èM! en je persoonlijke èM!-code. Tot slot beveelt èM! aan om op je telefoon, tablet en pc, een pincode of wachtwoord in te stellen.

Meer weten over èM?

Je vindt meer informatie over èM! op www.eMPayment.nl


Problemen met betalen?
Wanneer u een aankoop heeft gedaan maar nog niet betaald heeft kunt u inloggen op de webwinkel. Na het inloggen, komt u in 'mijn account'. In 'mijn account' krijgt u een overzicht met openstaande facturen. Achter iedere openstaande factuur staat 'nu betalen', wanneer u daar op klikt zult u alsnog kunnen betalen.


5 Bestellen & bezorgen

5.1 Problemen met bestellen
Het systeem zegt dat in mijn land niet wordt bezorgd. Toppersinkostuum.nl levert wereldwijd. Incidenteel kan het voorkomen dat bij het doorlopen van het bestel- en betalingsprogramma een foutmelding verschijnt met de strekking dat naar het gekozen land, niet of nog niet wordt verzonden. Dit heeft te maken met voorschriften uit dat/die landen of met speciale internet beveiligingsprotocollen.

Indien u bij een verzending binnen Nederland of België de melding: "naar het gekozen land wordt (nog) niet verzonden", of woorden van die strekking verschijnen dan is dit meestal op te lossen door "Cookies" in uw computer te verwijderen. Ga alsvolgt te werk:

Morzilla Firefox Browser: Ga naar "Extra" boven in uw browser. Ga naar "Opties" vervolgens naar "Privacy" en vervolgens naar Cookies verwijderen ergens in blauwe letter midden in het schermpje.

Microsoft Explorer: Ga naar "Extra" boven in uw browser. Ga naar "Internet Opties", Gan naar blad "Algemeen". In dit blad kunt u Cookies verwijderen aanvinken.

5.2 Hoe maak ik een account aan?
Bij het plaatsen van uw eerste bestelling krijgt u van ons automatisch de gegevens van uw nieuwe account toegezonden. In deze e-mail staan uw klantnummer en wachtwoord om in te loggen op onze website. U hoeft zich niet vooraf te registreren op onze website om een bestelling te plaatsen.

5.3 Mijn track & trace code werkt niet.
Het kan een werkdag duren voordat de eerste status via het nummer opvraagbaar is. In het weekend wordt de status van track & trace niet aangepast. Is uw pakket dus vrijdag na 17.00 uur verzonden, dan kan het zijn dat u pas maandag in het loop van de middag uw status kunt opvragen.

5.4 Verzenden jullie ook onder rembours?
Wij verzenden niet onder rembours. Bestellingen binnen Nederland worden verzonden met een Track&Trace-nummer. Meer informatie vindt u hier.

5.5 Welke vervoerder levert mijn bestelling?
Dit is afhankelijk van het land van bezorging. Bestellingen binnen Nederland worden met TNT Post verzonden, verzendingen buiten Nederland meestal met DHL.

5.6 Leveren jullie ook in het buitenland?
Toppersinkostuum.nl© is een on-line winkel en levert in principe wereldwijd. Onze belangrijkste afzet gebieden zijn echter de Nederlandse en Duitse markt. Voor die markten werken wij met vaste postbedrijven. Producten voor andere EU-landen worden door Toppersinkostuum.nl© om kostentechnische redenen via Duitsland verzonden. Het porto-voordeel ziet u op uw factuur. Voor niet EU-landen wereldwijd gelden verschillende verzendtarieven. Uiteraard hebben wij gezocht naar de goedkoopste  en betrouwbaarste vervoerders. De portokosten per niet EU-land ziet u op de pro forma factuur alvorens u de bestelling al dan niet definitief plaatst.

5.7 Kan ik ook in andere valuta dan Euro's betalen?
Het is mogelijk om vanuit het buitenland in andere valuta dan Euro's te betalen. Het systeem is zo ingericht dat uw betaling in vreemde valuta tegen de op het moment van betaling geldende koers wordt omgezet in Euro.
Wij raden u aan om in dat geval de omrekenkoers die mede afhankelijk is van de betaalmethode die u kiest te checken.

5.8 Indien niet op voorraad?
Buiten het seizoen kan het voorkomen dat één product niet op voorraad is. Dat kan ook het geval zijn bij grote bestellingen. De levertijd kan daardoor langer zijn doch nooit langer dan 3 weken. Indien die situatie zich voordoet nemen wij altijd binnen 48 uur contact met u op. U bent dan vrij om te beslissen of de order wordt voortgezet of dat wij het door u betaalde bedrag  zonder kosten aan u storneren.
Indien u er zeker van wil zijn dat producten uit voorraad leverbaar zijn dan adviseren wij u om ons onder vermelding van artikelnummer, aantal en maat te e-mailen naar: info@toppersinkostuum.nl of bellen naar: 077-8200208

5.9 BTW-berekening over verzendkosten
E-carnavalskleding heeft een bulkcontract met PostNL gesloten voor het vervoer van haar producten. Over die verzendkosten wordt door PostNL BTW berekend. Om die reden zijn wij eveneens verplicht om over de verzendkosten BTW in rekening te brengen.


6 Garantie

6.1 Hoe lang heb ik garantie op mijn product?
Toppersinkostuums.nl© garandeert producten enkel voor fabricagefouten. Bij constatering van een fabricagefout na ontvangst van uw product moet  dit per omgaande bij ons kenbaar worden gemaakt.
Voor een correcte afhandeling dient het product ongebruikt en in originele verpakking te worden geretourneerd. Kleding dient voorzien te zijn van  originele labels. Een kopie van de factuur moet ingesloten te zijn. Producten die zijn gebruikt/gedragen zijn uitgesloten van elke vorm van garantie.

6.2 Is het gebruik op eigen risico?
U bent zelf verantwoordelijk voor een deugdelijk gebruik van onze producten. Wij raden u aan om in voorkomende gevallen de gebruiksaanwijzing goed te lezen. Toppersinkostuums.nl© is niet aansprakelijk voor schade, letsel of andere vormen van onbedoelde effecten van dit verkeerde gebruik.


7 Bestellen voor groepen


7.1 Ik wil bestellen voor een grotere groep (tel: 077 8200208)
Algemeen
Indien u een bestelling wil plaatsen voor een grotere groep (> 5 personen) dan raden wij u aan om ons even te emailen. info@toppersinkostuum.nl of via ons ticketsysteem contact met ons op te nemen.  Wij willen u graag van dienst zijn en kunnen u per e-mail zeggen of producten (direct ) leverbaar zijn. Tevens kunnen wij u een kortingcode mailen die u direct in het bestelproces kunt invoeren. U ziet alvorens definitief tot bestelling over te gaan meteen hoe hoog het kortingsbedrag is.

In dringende gevallen kunt u ons ook bellen: +31 (0)77 8200208
Wij attenderen u erop dat, ondanks de vele lijnen die open staan, er in het hoogseizoen (Dec.-April)  wachttijden kunnen ontstaan.

Openingstijden telefonische klantenservice:


Maandag t/m donderdag   09:30-12:30  &  13:30-16:30
Vrijdag 09:30-12:30
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten


7.2 Hoe lang is de levertijd voor grote(re) groepen (advies: Bel even: 077 8200208)
Normaal gesproken kunnen wij direct leveren. Het kan echter een keer voorkomen dat een bepaalde maat of kleur niet voorradig is. In dat geval nemen wij contact met u op en maken wij met u een afspraak over de (na) levering en de termijn die daar voor nodig is. Bij bestellingen voor groepen > 10 personen raden wij u aan om tijdig via ons ticketsysteem contact op te nemen.

Het is sowieso verstandig om tijdig voor het feest waarvoor u de kleding en attributen nodig heeft uw bestelling te plaatsen. Met name in de maanden vóór Carnaval kan door grote vraag de levertijd incidenteel oplopen. Een tijdige bestelling geeft de beste garantie op snelle en adequate levering.

Für Deutsche Kunden:
Da wir unsere Ware auch ab unserem Depôt grenzna Deutschland verteilen ist der Lieferungszeit nach Abgabe bei DHL ungefähr 24 Stunden und damit gleich kurz wie in den Niederlanden.


8 Korting

8.1 Hoe activeer ik mijn kortingscode?
U kunt uw kortingscode activeren door naar uw winkelwagen te gaan. Onder de producten die u in de winkelwagen heeft liggen ziet u het kopje kortingscode. Hier vult u de kortingscode in die u heeft ontvangen. Nadat u deze code heeft ingevoerd drukt u op 'activeer'. Als de code juist is ingevoerd ziet u dat de korting op het totaal bedrag in mindering is gebracht.

8.2 Hoe wordt de korting berekend?
Indien u een kortingscode wordt toegekend, dan kunt u de kortingscode activeren in het betaalprogramma onder "kortingscode".
De korting wordt berekend over de verkoopprijs exclusief BTW en verzendkosten.

Een specificatie is zichtbaar op de factuur die u per e-mail ontvangt meteen na de aankoop van uw product.


9 Gebruiktips

9.1 Normaal gebruik
De kleding van Toppersinkostuums.nl is gemaakt voor speciale (feestelijk) omstandigheden. De kleding is kleur- en slijtvast bij normaal gebruik. Vlekken kunnen het best worden verwijderd met een niet agressief wasmiddel. De meeste kleding kan in handwarm water worden gewassen. Wij raden u aan om de wasvoorschriften goed van te voren te lezen.

9.2 Veiligheid
Carnavals- en feestkleding is gemaakt van kleurrijke en vaak synthetische materialen. Hoewel veelal voorzien van brandvertragers is het van belang dat de gebruiker de kleding niet blootstelt aan open vuur.


10 Vragen over BTW

10.1 BTW over verzendkosten, klopt dat?
Er zijn veel misverstanden over de heffing van BTW over de verzendkosten. Op de factuur is te zien dat er 21% BTW wordt geheven over zowel de producten als de verzendkosten.
Webwinkels zijn wettelijk verplicht om BTW te heffen over de verzendkosten. De fiscus beschouwt het afleveren van goederen als een belaste dienst, ongeacht door wie die dienst wordt uitgevoerd.

Op uw factuur ziet u eerst de bedragen inclusief BTW en het totaal bedrag.
In het tweede gedeelte van de factuur vindt een uitsplitsing van BTW plaats. In dat rijtje komt u om hierboven genoemde redenen ook BTW over verzendkosten tegen.

Feitelijk zijn de verzendkosten ex. BTW € 3,26.